söndag 29 juli 2012

Äktenskapsförord...

Niklas och jag gifte oss 5/6 -2011, det är alltså ganska nyligen vi firade 1årig bröllopsdag (vi träffades i december 2008, förlovade oss i april 2009, köpte/fick hus i augusti 2009, fick barn i februari 2010, fick barn igen i februari 2011, gifte oss i juni 2011 och köpte nytt hus i mars 2012) och när N försökte säga några fina ord till mig på vår bomullsdag så började han med "Vem kunde tro att det här skulle hålla så länge"....

Iallafall, det jag skulle komma till var att vi ett stenhårt äktenskapsförord, det som är mitt är mitt och det som är hans är hans- precis så som vi båda ville ha det!

Dock kan endel situationer kring detta uppstå, ngt som juristdamen inte alls påpekade:
N: Jag vill ha min dator nu!
Jag: Men jag har den nu....
N: Men den är min, jag ska se på film och filmen ligger på datorn...
Jag: Men...jag bloggar ju!
N: Jag tar den nu, du får ta den andra datorn!
Jag: Jaha, men sätter du dej i sovrummet och ser på TV då?
N: Va?
Jag: Det där är ju min TV! Men du kan få låna den!
N: ....
Jag: Men Du får sitta på golvet för soffan har jag köpt!


2 kommentarer:

  1. Vill minnas att han även sa just de där fina orden när L gratulerade er på er ettårsdag. Haha :-)

    SvaraRadera
  2. HAHA,Klockren kommentar. Jag frågade min man lite om tatueringar (nu när vi har barn så är det många som tatuerar in datum, namn osv) och om mitt namn möjligtvis kunde stå med och fick till svar:
    "Inget är ju skrivet i sten" - vilket antagligen lät värre än vad han menade... Det har dock ännu inte blivit någon tatuering...
    Bebben vill tydligen stanna inne ett tag till oxå dessutom så tisdag gäller för oss :)
    kram

    SvaraRadera