torsdag 26 juli 2012

Dricka kaffe på en liten, liten stol...

I helgen var jag och tjejerna på Toys och köpte nya saker till deras leksakskök- det jag inte riktigt hade räknat med var att det tydligen inte räckte med att köpa nya saker utan själva leken kräver även att mamman i huset måste vara med och leka...

Idag har jag suttit på en liten liten stol och druckit kaffe ur en liten liten kopp, ätit korv på ett litet litet fat och smakat en liten liten glass....

Jag . Kan . Inte . Leka . Med . Barn ! ! !

Jag är ingen lekmamma, jag är duktig på att hålla barnen vid liv- det vill säga, jag lagar ganska god mat, jag ser till att de sover när de ska, att de går till skolan i tid, att de har rena och strukna kläder, att de tar sina eventuella mediciner och att de inte trillar och slår (ihjäl) sig... mer än så klarar jag inte av!

Efter att ha suttit på den lilla stolen i två sekunder vill jag skjut mig själv i foten enbart för att få åka hemifrån...
Jag kan inte säga "Mmmmm, vad gott" med inlevelse när jag bjuds på glass med ketchup och jag orkar inte be om påtår när koppen redan från början är tom....

På Toys såg jag även ett litet litet städkit- komplett med sopborste, trasor och en mopp...kanske ska jag köpa det för måste jag ändå leka med dem kan ví ju lika gärna städa samtidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar