lördag 28 juli 2012

Bajs, bajs, bajs och bajs...

Här hemma kretsar det mest just nu kring bajs...

Lisa och Alex är helt i symbios när det gäller bajsprat-
det är alltså helt överrens om att det är helt okej att prata om bajs när som helst och var som helst.
Vi (läs: de) pratar om bajs när vi äter, när vi är på stan, när vi är i bilen, kort sagt hela tiden och överallt!

Den himla hunden (vem var det förövrigt som tjatade så om att köpa hund? Den personen kan inte ha tänkt på att en hund måste ut även när det regnar....) gör ju inte saken bättre då han ibland väljer att bajsa inne (ngt jag ändå känner att jag nog kan leva med sålänge jag slipper gå ut i regnet, min man känner inte likadant i den frågan men det kan ha ngt med min allergi att göra....jag har noll luktsinne! Mkt praktiskt både gällande hundar och barn)

En dag var Lisa och Alex med mormor och Morfar på road trip:
Lisa: Mamma, man får inte pjata i Mojfajs bil...
Jag: Va?
Lisa: Nej, absolut inte pjata!
Jag: Men varför inte då?
Lisa: Mojmoj sa baja det!
Jag: Jaha, vad pratade Ni om då?
Lisa: Vi sa baja "bajs, kiss, kjäkt och spy"....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar