lördag 28 juli 2012

Dags att köpa barnvagn

Jag vill nu uppmana alla att köpa en sulky- oavsett om Ni har barn eller ej...!
Idag insåg jag helt plötsligt sulkyns alla möjligheter!

1) Frakta barn i / annan liten människa, tex. en liten gammal dam
2) Lägga tunga handlingskassar i
3) Lägga påsen med pantburkar i / påsar med annat innehåll tex jättemycket pengar
4) Åka gratis buss tillsammans med
5) Skämta med fyllot-utanför-ICA med:

Fyllo: Du har glömt ungen!
Jag: Näe, jag har inga barn- jag började liksom med vagnen....
Fyllo: Hohohooooo (fylleskrattet ni vet)

Nr5 är dock tveksamt om det verkligen är ett plus, första gången var det ganska roligt men då just mitt ICA-fyllo slagit rot utanför ICA blir det lite väl tjatigt i längden....fyllot verkar dock ha lika kul varje gång...

Iallafall, ut med er och köp en sulky!

[Tyvärr inte massa pengar utan pant för 49:-]

3 kommentarer:

  1. nu måste man ju ha ett barn i vagnen för att få åka gratis, glöm inte det! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha- men det kanske går lika bra med en påsen pantburkar?!

      Radera
    2. du får prova!

      Radera